"Až pochopíme, že se nerodí plod, ale citlivá inteligentní myslící bytost, tedy člověk, až ruce nastavené k práci skloníme, abychom je nabídli k pomoci, až pochopíme, že těhotná se stává bohyní a ve chvíli porodu odchází do svého nitra, kam nikdo nesmí vstoupit, až pochopíme, že jsme jen pozorovatelé, pak jsme porozuměli, co je normální porod."
(Dagmar Suchá, UNIPA)

pondělí 21. července 2008

Tapas

Byly jsme na festivale Unijazz v Boskovicích. Největší hudební zážitek, při kterým nás mrazilo v zádech, občas jsem se přistihla, že zírám s mírně otevřenou pusou a dělala jsem jakoby nic, když mi tekly po tváři dvě slzy, byl koncert Marty Topferové v Synagoze. Hrála na latinskoamerickou kytarku Cuatro, doprovázeli ji dva sympaťáci na housle a basu. Má mírně zastřený silný hlas, zpívá španělsky a latinsko-americké rytmy má zkrátka v krvi. Hraje s naprostou jistotou a samozřejmostí, s lehkostí. Jak poprvé projela struny na kytaře, bylo mi jasný, že takovej talent už dlouho neuslyším. Pusťte si ukázky z Flor Nocturna - my to cédo máme:) heč!


A chci do Španělska. A tancovat! V nějakým menším městečku - třeba Toledo - to je celkem jedno..., večer v místním báru. Tancovat s místníma černovlasýma kořeňama na ty jejich španělský rytmy, co mě fakt berou. A k tomu by mohla hrát Marta, a já bych ji sem tam doprovázela při nějakým lehkým dvojhlase. A připíjeli bysme si tím silným, kořeněným, jižním vínem, objednávali bysme Tapas, pokaždé jiný a potom koukali venku na hvězdy, jak jsou velký, blízko a nádherný.

J.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

To zní jako bych si vyčítal že jsem tam nebyl... možná bys měla psát články do novin jako kritička, asi by tě měli rádi :-)

Anonymní řekl(a)...

krasna marta topferova, krasna hudba.
a ja ti posilam slibeny karamel. na libanonsky zpusob:-)

http://www.caramel-derfilm.de/musik.html


zdravi
m.marple