"Až pochopíme, že se nerodí plod, ale citlivá inteligentní myslící bytost, tedy člověk, až ruce nastavené k práci skloníme, abychom je nabídli k pomoci, až pochopíme, že těhotná se stává bohyní a ve chvíli porodu odchází do svého nitra, kam nikdo nesmí vstoupit, až pochopíme, že jsme jen pozorovatelé, pak jsme porozuměli, co je normální porod."
(Dagmar Suchá, UNIPA)

úterý 2. prosince 2008

Půlnoc - půlden a Zázvorové choco cookies

Přátelé, já mám půlnoc a tak Vám píšu:) Měla jsem noční na porodním sále, žádný porod ale dneska nebyl, užily jsme si doplňování materiálu na všechny pokojíky, trošku uklízení, hoďku spánku... Dneska mě to čeká znova, tak doufám, že se nějaký mimčo rozhodne přijít na svět!
Včera jsme měly večírek porodních bab, Julie se snažila udělat alespoň minimální vánoční výzdobu, podle mě to bylo krásný!




Upekla jsem Zázvorové choco cookies, jsou neodolatelné! Takže si nemůžu odpustit sem dát další recept od Zuzy:

2 tekuté bílky, nešlehat!
150 g másla (měkké)
170 g cukru (to je moc, dejte méně)
200 g hladké mouky
50 g hrubé sekané hořké čokolády (jen dobré, žádnou imitaci na vaření)
50 g hrubě sekaných ořechů (mandle, vlašáky, lískáče, para...)
40 g jemně nastrouhaného čerstvého zázvoru (oloupat:)

Zázvor, bílky, máslo a cukr smíchat. Pak lehce vmíchat čokoládku, oříšky a mouku. Lžičkou dělat na plech hromádky, nezapomeňte na mezery, rostou a sílí. Péct v předehřáté peci:-) asi 180°C ca. 10 minut. Jsou toho asi 2 plechy.


Já jsem si právě byla pro jednu cookies a snědla jsem je všechny!

Jinak se nám s Julií úspěšně daří dát si každej večer Glühwein (svařák). Máme v plánu v tom pokračovat až do Vánoc. Tady koupíte svařák přímo v lahvích a co začaly Vánoční trhy, mají ho všude. Díky včerejšímu vánočnímu večírku jsme získaly asi tak 10 lahví svařáku, a tak nebudeme mít myslím problém, našemu předsevzetí dostát:)


O víkendu jsem byla na kurzu pro budoucí rodiče Péče o kojence, celkem 6 hodin! Naučila jsem se konečně vázat mimčo do šátku, taky mám celý DVD různých vázacích technik. Příští pondělí se půjdu podívat na plavání kojenců a jeden týden budu s privátní porodní babou objíždět mamky a pokud se podaří, mohla bych s ní být u jednoho porodu doma, těsně než odjedu.

Spousta podnětů!
J.

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

ty jo, to je boží. já ti to závidím. vybírat si povolání teď, tak se rozhodnu pro porodní bábu. mau

Anonymní řekl(a)...

Ahoj JAni,
držím palečky, ať sd Ti tam moc moc líbí. Dnes v noci jsem měla krásný porod s paní na stoličce. Paní z rádia Krokodýl, kdyby jsi chtěla nějakou reklamu
:-) Receptík vyzkouším, ikdyž na zázvor moc nejsem:-( Krásný dny a ať Ti vyjde ten porod :-))
VojZuza

Anonymní řekl(a)...

janulko, prosim te, dopis tam cerstvy zazvor. at to ma chut, vuni a silu :-)

a co pomerancove rohlicky? uz zavonely a chutnaly? jestli ne, nevahej.

az bude trosku vic casu, tak sednu a napisu ti recept na domaci citronovo-vanilkovo-zazvorovo-koreneny punc;)
kdo jednou ochutna, zapomene na vse ostani:-)))

zdravim a pozdravuji

zu.