"Až pochopíme, že se nerodí plod, ale citlivá inteligentní myslící bytost, tedy člověk, až ruce nastavené k práci skloníme, abychom je nabídli k pomoci, až pochopíme, že těhotná se stává bohyní a ve chvíli porodu odchází do svého nitra, kam nikdo nesmí vstoupit, až pochopíme, že jsme jen pozorovatelé, pak jsme porozuměli, co je normální porod."
(Dagmar Suchá, UNIPA)

neděle 5. dubna 2009

Proč mám ráda své povolání - Věstník porodních asistentek, ročník 1941, č. 2.

Na vyzvání naší předsedkyně pí. Hemrové posílám odpověď na otázku „Proč mám ráda své povolání“.

Své povolání porodní asistentky mám proto ráda, že jsem v něm šťastna. Je mi živlem a naplňuje mé smysly nejkrásnějším souladem. Vždy, když jsem zavolána k pomoci, připadá mi tím okamžikem, jako by vše kolem mne ozářila záplava jasu, který prostupuje i mé nitro a rozněcuje v něm planoucí víru, že jdu vstříc případu, který s pomocí Boží dopadne šťastně pro oba životy.

S tím nadšeními chápu pohotově a pečlivě připravené brašny s potřebami a spěchám třebas tři hodiny cesty pěšky za svým cílem bez únavy. Jsem oživena blahou mateřskou láskou k té každé dceři v jejím požehnaném naplnění nejvlastnějšího poslání ženy a snažím se jí ulehčiti s nejvroucnější vůlí, co nejlépe. A projev nového života vítám s pokorným vděkem v duši vůli Boží za jeho šťastný příchod na tento svět.

Trpělivá matička, když se probouzí z překonané únavy, s nebeským jasem ve zraku spatřuje své nejmilejší děťátko a při jeho prvém políbení šťastna přijímá v nejhlubší koutek svého srdce Bohem jí svěřenou věčnou a nejkrásnější lásku mateřskou.

Jak krásné je proto naše povolání, v němž jsme vždy účastny nejhlubšího citového naplnění lidského života. Věřím, že jen ten člověk, který své povolání zvolil podle svých nejlepších vloh a pak ve svou práci radostně soustřeďuje všecky své smysly, dovede své povolání povznést na nejvyšší stupeň svých ideálů a spatřuje v něm jedinou příležitost k uplatnění svých živelných snah. Jen takovou prací lze dosáhnouti uspokojivých výsledků a z nich vytvářeti své pomyslné štěstí.


Vildová Anna, porodní asistentka, Slapy nad Vltavou

Žádné komentáře: